Hyppää sisältöön

Masters Tournament avasi verkkokaupan – mutta ei tietenkään kaikille avointa sellaista

Masters Tournamentin oheistuotemyynti tapahtuu tänä vuonna vain verkon välityksellä.

Augusta National avasi maanantaina verkkokaupan Masters Tournamentin oheismyyntiä varten – mutta vain harvoille ja valituille.

Masters Tournamentin alkuun on jäljellä enää reilu viikko ja major-kuume alkaa nousta, vaikka kilpailu pelataan poikkeusolosuhteissa ilman yleisöä.

Järjestäjät ovat kuitenkin avanneet verkkokaupan Mastersin logotuotteelle. Harmi vaan, että kauppa ei ole avoinna kaikille.

Verkkokauppaan pääsevät nimittäin tekemään ostoksia ainoastaan sellaiset tahot, joilla on oikeus ostaa lippu kilpailuun. Masters-turnaus on tunnettu siitä, että oikeus hankkia lippu kilpailuun periytyy, eikä lippuja tule vapaaseen myyntiin.

Yhdysvaltalaisella Golf.comilla oli pääsy Mastersin verkkokauppaan, ja se poimi sivuilleen esimerkkejä, mitä kaikkea Mastersin verkkokaupasta on saatavilla. 

  • Keltainen Mastersin logolla varustettu kahvimuki maksaa verkkokaupassa 15 dollaria.
  • Mastersin logolla varustetun pipon hinta on 35 taalaa.
  • Oliivin värinen Masters-kalastajanhattu kangaslogoilla verottaa lompakkoa 39 dollarilla.
  • Augustan klubitalon kalvosimista joutuu pulittamaan 75 dollaria.
  • Koristeellisen tyynyn ja Augusta-logolla varustetun jenkkifutiksen hinta on 175 dollaria.

Tiettyjä tuotteita lipunomistajat voivat ostaa korkeintaan kaksi kappaletta.

Luonnollisesti verkkokaupasta löytyy myös perinteisempiä logotuotteita, kuten paitoja, neuleita ja muita asusteita. Mielenkiintoinen tuote oli myös 150 dollarin ruokakassi, joka toimitetaan kotiin. Näin television välityksellä tapahtumaa seuraavat voivat nauttia kisaviikon aikana samoista makuelämyksistä kotona kuin Augustassa.

Mastersin ja Augustan logotuotemyynti on melkoinen bisnes. Golf Digestin mukaan se tuotti ekslusiiviselle klubille vuonna 2015 lähes 50 miljoonan dollarin liikevaihdon.

Masters Tournamentin näyttää Suomessa yksinoikeudella Ruutu pay-per-view-tapahtumana.

Etsi luettavaa